Mistikus Cinta

0

Sementara jalan Makrifat ini adalah suatu jalan yang pernah dilalui dan dialami oleh para wali-wali Allah yang Agung, para Arifinbillah dan para Aulia, Nabi dan Rasul.

Seseorang yang ingin menuju kejalan makrifat kepada Allah haruslah terlebih dahulu menjalani latihan pada peringkat jalan hakikat karena jalan hakikat adalah sambungannya ke jalan Makrifat.

Orang-orang makrifat akan membongkar segala Rahsia alam Kabir (alam semesta), Rahsia alam Saghir ataupun atau alam ghaib dan alam ghaibul ghaib.

Bagi mereka yang menjalani jalan makrifat, mereka diasuh bukan saja oleh guru dzahir, hakiki lagi makrifat, guru-guru ghaib yang terdiri dari wali-wali Allah, nabi-nabi dan para Rasullullah malahan bagi mereka yang sedang menuju ke jalan Makrifat ini akan di ajar sendiri oleh Allah melalui guru bathin yaitu diri Rahsia Allah (diri Rahsianya sendiri).

Bagi mereka yang mencapai ke peringkat makrifat ini, mereka adalah manusia yang luar biasa yang akan mendapat martabat, derajat dan kesaktian serta keridhaan yang paling tinggi disisi Allah dan mereka duduk bersama Allah dan diberi kesempatan untuk menjelajahi tujuh lapis langit, tujuh lapis bumi, Arash dan Qursi, Surga dan Neraka semasa hidupnya di dunia ini.

Alangkah mulianya kita jika boleh mencapai martabat ini, kitalah orang tertinggi didalam segala hal dalam pandangan Allah s.w.t.

Orang-orang yang mencapai martabat ini akan mendapat sanjungan dari Allah s.w.t dan dari manusia sejagad, mereka akan dihormati sepanjang hayat mereka.

Matlumat terakhir dari pengajian Makrifat adalah untuk kembali semula menjadi Allah yaitu pada martabat diri kita di alam ghaibul ghaib yakni Ahdah. (untuk pemahaman lebih mendalam silakan bertanya kepada orang-orang Makrifat lagi mursyid)

Semoga bermanfaat

Jangan lupa dukung Mistikus Channel Official Youtube Mistikus Blog dengan cara LIKE, SHARE, SUBSCRIBE:




Anda sedang membaca Jalan Menuju Makrifat | Silahkan Like & Follow :
| | LIKE, SHARE, SUBSCRIBE Mistikus Channel
| Kajian Sufi / Tasawuf melalui Ensiklopedia Sufi Nusantara, klik: SUFIPEDIA.Terima kasih.
Sudah berapa lama Anda menahan rindu untuk berangkat ke Baitullah? Melihat Ka’bah langsung dalam jarak dekat dan berkesempatan berziarah ke makam Rasulullah. Untuk menjawab kerinduan Anda, silahkan klik Instagram | Facebook.

Post a Comment Blogger Disqus

 
Top