Mistikus Cinta

0
Kumpulan Suhba Ramadhan

Ucapan Salam dan selamat datang untuk bulan Ramadhan

Kumpulan Suhba Ramadhan
A`udhu billahi min al-shaytan al-rajim bismillah al-rahman al-rahim

Aku berlindung kepada Allah dari godaan setan yang terkutuk. Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Salam dan selamat datang Wahai bulan Ramadan. Salam dan selamat datang Wahai bulan Qur’an.

Salam dan selamat datang Wahai bulan cahaya. Salam dan selamat datang Wahai bulan pertemuan.

Salam dan selamat datang Wahai bulan kaum miskin. Salam dan selamat datang Wahai bulan taubat dan kembali. Salam dan selamat datang Wahai bulan doa dan wuquf (permohonan).

Salam dan selamat datang Wahai bulan kaum miskin dan lemah. Salam dan selamat datang Wahai bulan Ihsan. Salam dan selamat datang Wahai bulan para pendosa. Salam dan selamat datang Wahai bulan kemenangan dan keberhasilan. Salam dan selamat datang Wahai bulan munajat dan pensucian. Salam dan selamat datang Wahai bulan panggilan dan bimbingan.

Salam dan selamat datang Wahai bulan tarawih dan qiyam. Salam dan selamat datang Wahai bulan lentera-lentera dan segala cahaya. Salam dan selamat datang Wahai bulan kantong dan harta karun. Salam dan selamat datang Wahai bulan malaikat-malaikat dan keselamatan. Salam dan selamat datang Wahai bulan buka (puasa) dan sahur.

Salam dan selamat datang Wahai bulan persemaian dan ketulian terhadap segala dosa. Salam dan selamat datang Wahai bulan kaum yang lemah. Salam dan selamat datang Wahai bulan pembayaran kembali dan pemberian pahala. Salam dan selamat datang Wahai bulan sabar dan puasa. Salam dan selamat datang Wahai bulan penuh kegembiraan. Salam dan selamat datang Wahai bulan kunci. Salam dan selamat datang Wahai bulan penyatuan dan pertemuan kembali. Salam dan selamat datang Wahai bulan persahabatan dan cinta.

Salam dan selamat datang Wahai bulan yang terutama dari semua bulan. Lam na`rif qadraka wa lam nahfaz hurmataka ya shahr al-ghufran. Kami belum memperlakukanmu sesuai dengan kebesaran nilaimu Tidak juga mensucikanmu, Wahai bulan pemaafan. Fa ardi `anna wa la tashku minna ila al-rahman. Namun demikian sudilah kiranya terhadap kami, jangan salahkan kami di hadapan Yang Maha Pengasih. Wa kun shahidan lana bi al-fadli wa al-ihsan. Dan bersaksilah untuk kami dengan kebaikan dan ihsan!

Jangan lupa dukung Mistikus Channel Official Youtube Mistikus Blog dengan cara LIKE, SHARE, SUBSCRIBE:




Anda sedang membaca Selamat Datang Bulan Ramadhan | Silahkan Like & Follow :
| | LIKE, SHARE, SUBSCRIBE Mistikus Channel
| Kajian Sufi / Tasawuf melalui Ensiklopedia Sufi Nusantara, klik: SUFIPEDIA.Terima kasih.
Sudah berapa lama Anda menahan rindu untuk berangkat ke Baitullah? Melihat Ka’bah langsung dalam jarak dekat dan berkesempatan berziarah ke makam Rasulullah. Untuk menjawab kerinduan Anda, silahkan klik Instagram | Facebook.

Post a Comment Blogger Disqus

 
Top